Blog jako portal społecznościowy

Artykuł ten zostanie poświęcony nowemu zjawisku we współczesnej komunikacji społecznej, które w bardzo szybkim czasie opanowało ogromną część globu. Mowa oczywiście o Facebooku, serwisie społeczniościowym, w którym zalogowane osoby mogą wymieniać się informacjami, zamieszczać zdjęcia, angażować się w różne akcje, dodawać czy tworzyć nowe grupy i strony, a także uczestniczyć w licznych konkursach, które oferują firmy zarejestrowane na Facebooku.
blog-3Facebook został założony w 2004 roku, ale popularność w naszym kraju zyskał dopiero w 2010 roku, kiedy nagle liczba użytkowników lawinowo wzrosła. Założycielem strony jest jedna z najbardziej znanych postaci w świecie biznesu to znaczy Mark Zauckerbeg. Będąc jeszcze studentem Harvard’u  zamiast pisać blog o swoich niepowodzeniach w życiu prywatnym, uruchomił stronę, gdzie można było oceniać urodę studentek, których fotografie znalazły się w portalu, ponieważ student informatyki wykradł je z bazy uczelnianej. Obecnie Facebook zatrudnia około 1000 pracowników, a firma cały czas bardzo prężnie się rozwija. W 2009 roku Facebook odnotował wzrost finansowy i zaczął na siebie zarabiać. Założyciel tego portalu odniósł niebywały sukces, bowiem stał się w bardzo krótkim czasie najbogatszym młodym biznesmenem.

Swoją fortunę zdobył w wieku dwudziestu trzech lat, więc trzeba przyznać, że to niebywałe osiągnięcie. Warto dodać, że założyciel strony nie zdecydował się sprzedać swojej strony jakiemuś gigantowi na rynku informatyczny. Autor Facebooka pracował nad napisaniem kodu do strony przez dwa tygodnie, a jego serwis w mgnieniu oka zdobył ogromne zainteresowanie wśród młodych ludzi, studiujących na Harvardzie. Od 2008 roku działa polska wersja językowa portalu, jednak jeszcze dwa lata temu nie cieszył się on zbytnią popularnością wśród Polaków.